Voor Aptitudes betekent "public relations" het creëren van een positief klimaat rond een product, een merk of een bedrijf via een welbepaalde doelgroep van opinion leaders.
Public relations is een onmisbaar marketing-instrument om een nieuw product of dienst te lanceren en om de merkidentiteit of het imago van een bedrijf te versterken, zodat het optimaal gebruik kan maken van zijn aanwezigheid op een welbepaalde markt.

Bij PR-advies, bestaat de opdracht van Aptitudes erin de interne boodschap van uw bedrijf of uw imago aan te voelen, uw markt te begrijpen, uw doelgroepen te omschrijven, het gedrag van de opinieleiders van uw doelgroepen te doorgronden om uiteindelijk tot een sensibiliseringsstrategie te komen.

Aptitudes beschikt over een uitgebreid netwerk om een PR-strategie te ontwikkelen. Dit netwerk, een mix van vernieuwende en originele ideeën, wordt gebruikt om een programma met diverse evenementen op het getouw te zetten: artistieke evenementen, seminaries, conferenties, sponsoravonden, wedstrijden, persreizen, enz.
Aptitudes realiseert en coördineert alle PR-acties: ontwikkeling en productie, organisatie van het evenement, logistiek en communicatie.