Edge Communication© | pr | sponsoring | evenementen
Sponsoring Music Levi's® : 1999 Pukkelpop muziekfestival

Levi's© : concerts 1999
Levi's© : 1999 Pukkelpop muziekfestival
Briefing
Sinds 1997 sponsort Levi's® het alternatieve muziekfestival Pukkelpop. Dit driedaagse alternatieve festival in de buurt van de Limburgse hoofdstad Hasselt mag zich elk jaar dankzij de optredens van verschillende groepen en zangers verheugen op de aanwezigheid van duizenden jongeren. Met gerichte persacties zet Aptitudes de sponsoring sterker in de verf.

Strategie / Concept
Levi's® organiseert in 1999 met de "Levi's® Festival Roadies" een originele Europese operatie rond een aantal concerten in Europa. Voor elk festival biedt Levi's® aan tien studenten een originele vakantiejob aan. Ze mogen immers "roadie" worden, en dus meewerken aan het opzetten van de podia en de tenten, materiaal helpen aanslepen, helpen demonteren, enz... Ze kunnen het evenement echt van binnenuit mee beleven. Bovendien krijgen ze als vergoeding kleren van Levi's® en een VIP-pas voor de drie dagen dat het festival duurt.

Aptitudes staat in voor de perscommunicatie rond deze originele actie van Levi's®.

Média
Radio + geschreven pers + TV

Resultaat
In de Belgische pers verschenen tientallen artikels en reportages over het concept van deze actie, maar ook over de selectie van de studenten en over de «Levi's® Festival Roadies».