Edge Communication© | pr | sponsoring | evenementen
Als Brand PR Agency de Levi Strauss® Co Belgium sinds 1996 is Aptitudes het enige Europese bureau dat al meer dan vijf jaar voor een nationale afdeling werkt van de wereldleider in vrijetijdskledij. Sinds 1999 heeft Aptitudes het programma Edge Communication© opgezet om zich tot de doelgroep van Levi's® te richten.

Axe 2001
Levi's© 2000
Levi's© 1999
EXCLUSIEVE MEDIAPRODUCTIES 2000

Briefing
Al sinds ettelijke jaren doet Levi's® heel wat inspanningen om jonge, vooral Belgische muziekgroepen te helpen en te steunen. In 2000 sponsort Levi's® onder andere de Brusselse hip hop groep De Puta Madre, die al verschillende jaren goed gekend is in België en in het buitenland. De opdracht bestaat erin om met een heel beperkt budget in amper drie weken tijd bij de doelgroep de link duidelijk te maken tussen De Puta Madre en Levi's® in de aanloop naar het optreden van de groep op 4 februari 2000 in de Ancienne Belgique.

Levi's® wil eveneens verduidelijken dat het nog andere groepen steunt zoals Das Pop en FlexaLyndo.

Strategie / Concept
Aangezien de jongerendoelgroep bijzonder veel belangstelling heeft voor de muziekwereld, werkt Aptitudes mediaproducties uit met de Belgische muziekmagazines MoFo en RifRaf.

Die producties geven subtiel maar op een voor de doelgroep zeer heldere manier aan dat Levi's® muziekgroepen sponsort. Foto's en interviews zetten de groep in de kijker en kondigen hun volgende optreden aan.

Realisatie
In één week tijd bedenkt en realiseert Aptitudes een originele productie (foto's, opmaak, tekst) voor het muziekmagazine. De groepsleden zijn te zien in Levi's® -kledij en kondigen hun nakende concert aan.

Aptitudes werkt daarna samen met het magazine RifRaf, met name via een reeks originele printproducties van twee pagina's per nummer : twee Belgische groepen in Levi's®, laten de lezers kennis maken met de actuele muzikale trends in een grote Europese stad. In deze TripHoppin' reeks komen het uitgaansleven en de "trendy places" aan bod, maar ook de mentaliteit van de stad, de verschillende muziekstijlen, enz.

Resultaat
Voor de groep De Puta Madre, is een vierde cover (A3-formaat) verschenen in het magazine MoFo van februari 2000. Enkele weken later wijst zelfs het economische magazine Trends op het originele en vernieuwende karakter van deze communicatiemethode.

In het magazine RifRaf, stelde de Gentse groep Das Pop aan de lezers de stad Manchester voor terwijl de groep Flexalyndo hen kennis liet maken met Stockholm.